prodrive - מקבוצת ראם סמואל בלוג

נהג מרוצים ליום אחד – מה זה בעצם אומר?

נושא נהיגה ספורטיבית ונהיגת מרוצים מופיע בהמון מקומות ומלהיב המון אנשים, מה זה בעצם נהיגה כזו?


אנחנו נתקלים בכל מקום אפשרי בביטוי נהג מרוצים ליום אחד, הביטוי כל כך נפוץ עד שהפך לסוג של "מנוע חיפוש" לאנשים שמחפשים להתנסות ב להיות נהג מרוצים.
אותו דבר לגבי ביטויים כמו חוויית נהיגת מרוצים, נהיגה במכונית מירוץ ועוד ביטויים.

האם המחפשים באמת יודעים מה זה נהיגה במכונית מירוץ?

פעמים רבות קורה שהשאלה הראשונה של אנשים שחיפשו נהג מרוצים ליום אחד היא: כמה כוחות סוס יש למכונית המירוץ?

שאלה זו, לגיטימית ככל שתהיה, מצביעה על חוסר בסיסי במידע והבנה לגבי מכוניות מירוץ.
לדוגמה: מכונית מירוץ מדגם פורמולה רנו, שלה 200 כוחות סוס בלבד, תהיה מהירה בהרבה, בכל מסלול מרוצים, בכל מקום בעולם, מהמכוניות האקזוטיות ביותר שבנימצא כמו פרארי, פורשה וכד'.

הסיבה היא שמכונית מירוץ בנויה מלכתחילה באופן שאינו "חושב" כלל כמו מכונית שמיועדת לנסיעה על הכביש הציבורי.

זו אחת הסיבות שמכונית מירוץ עם פחות מ 200 כוחות סוס תהיה יעילה ומהירה יותר במסלול המרוצים ממכוניות עם 400 כוחות סוס ואף יותר!

קשה לתפוס.

מכונית מרוצים היא לא מכונית ספורט חזקה, היא מכונית שמיועדת למרוצים בלבד, ושום מכונית ספורט משופרת לא תתן את החוויה של מכונית מרוצים אמיתית.

נהיגת מרוצים, כמו צניחה חופשית, כמו צלילה וכד', אינה "לקפוץ ממטוס עם מצנח" או "לצלול במים עם בלון" אלא לימוד והבנה עמוקים של חוקי נהיגה במכונית מירוץ, שימוש נכון במסלול, בחירת קווי נהיגה נכונים, בלימה נכונה, כניסה לסיבוב, יציאה מהסיבוב, האצה "מדודה" ועוד ועוד אלמנטים.

לכן,כשאנחנו נתקלים בביטויים כמו נהג מרוצים ליום אחד, או חוויית נהיגת מרוצים, אנחנו אף פעם לא מציעים מוצר לפני שנברר עם הלקוח למה בדיוק הוא מצפה, למה הוא התכוון כשחיפש את אותו קורס,אימון או חוויה.

רוצה לדעת עוד?
בקרוב עוד כתבות ועוד מידע הקשור למרוצים ונהיגת מרוצים.

ראם