הבריטי ג'יימס האנט היה אחד מהכוכבים הגדולים והמפורסמים בתולדות סבב מרוצי הפורמולה 1 ואין ספק שמדובר באגדה ספורטיבית אמיתית שלא תשכח לעולם. בנוסף לכך שהיה נהג בולט ומוביל וזכה באליפות העולם של סבב מרוצי הפורמולה 1 – הוא היה ידוע גם בפרסונה הססגונית והפרובוקטיבית שלו ובאורח חייו הבלתי-שגרתי בעליל. כמה מנקודות השיא של חייו הלא-ארוכים אך בהחלט מרתקים מובאות בפניכם כאן.
ספורטאי מוצלח מגיל צעיר
האנט התנסה במגוון ענפי ספורט שונים מגיל צעיר, כולל טניס, כדורגל, קריקט וסקוואש. לאחר שנכח במקרה בתור צופה במרוץ מכוניות מיני – הוא התאהב בתחום והחליט לקחת אותו ברצינות. בעוד במקור תכנן בכלל להיות רופא, הוא ניסה לשכנע את הוריו לממן עבורו מכונית מרוץ במקום לימודי רפואה. הם לא התלהבו מהרעיון, אך האנט הצעיר, השאפתן והתזזיתי לא וויתר כל-כך בקלות. הוא נע בין תחרויות ומסלולי מרוצים ובגיל 18 החל להתחרות באופן רשמי.
מתחיל להתחרות באופן רשמי בפורמולה 1
האנט טיפס בין הסבבים השונים – פורמולה פורד, פורמולה 3, פורמולה 2, ולבסוף, כמובן וכידוע, גולת הכותרת – סבב הפורמולה 1. בשנת 1973 הוא חתם בקבוצת הסקת' (Hesketh) שהתחרתה אז בסבב הפורמולה 2. לאחר מכן הוא עבר להתחרות איתה בסבב מרוצי הפורמולה 1 והתחרה לראשונה בגראנד פרי של מונאקו בשנת 1973. בשנת 1975 זכה לראשונה בחייו במרוץ בסבב – הגראנד פרי ההולנדי. לבסוף צד את עיניה של קבוצת מקלארן הידועה ועבר להתחרות אצלה בסוף שנת 1975 בשל בעיות המימון של הסקת'. בעונתו הראשונה עם הקבוצה, בשנת 1976, גם זכה באליפות העולם בפורמולה 1 – אליפות דרמטית והיחידה שלו בסבב. עם מקלארן הוא בילה במשך שתי עונות נוספות, לאחריהן עבר לקבוצת וולף. בשנת 1979 פרש ג'יימס האנט מהשתתפות במרוצים והפך לפרשן. במפתיע או שלא, הוא נפטר מהתקף לב בעודו בן 45 שנים בלבד ונותר לעד אגדת פורמולה 1.
נהג ידוע – וידוע לשמצה
ג'יימס האנט היה פופולארי מחוץ למסלול – ולא פחות מכך, ואולי אף יותר, הוא היה פופולארי מחוץ למסלול. הוא הפגין אישיות ייחודיות ופרסונה צבעונית שהפכו אותו הן לידוע והן לידוע לשמצה. הוא היה ידוע בהומור המופרע שלו. לצורך הדוגמא, הוא נהג לפרסם משפטים פרובוקטיביים על חליפות המרוצים שלו בעת שהשתתף בתחרויות. משפטים כמו "Sex, Breakfast of Champions". הוא לא היה זהיר במיוחד על המסלול, נהג כמעט ללא מורא וחווה מספר תאונות והתנגשויות במהלך הקריירה. במרוץ בו השתתף בשנת 1970 הוא נקלע לתאונה שלאחריה יצא מהרכב שלו ודחף את הנהג השני שהיה מעורב בתאונה. האנט היה רודף-שמלות ידוע ונהוג לומר שהוא שכב עם 5,000 נשים שונות במהלך חייו הלא-מאוד-ארוכים. הוא נהג לשתות אלכוהול לעיתים קרובות, ובכמויות גדולות, להשתתף במסיבות פרועות, לעשן מריחואנה וליטול קוקאין. למרות אופיו המוחצן במיוחד, הוא דווקא נהג להתלבש באופן צנוע – ג'ינס וחולצה פשוטה. במקלארן חייבו אותו ללבוש חליפה לאירועים רשמיים באמצעות סעיף מיוחד שהם הכניסו לחוזה שלו. בכל אופן כך הם לפחות ניסו לעשות. בפועל הוא נהג במרבית הזמן כפי שרצה והתלבש כפי שרצה, ובכוונה הופיע לאירועים כשהוא לא נועל נעליים ורק ג'ינס וחולצה – לא חליפה.
היריבות המפורסמת עם ניקי לאודה
בשנת 2013 יצא לאקרנים הסרט Rush שתיעד את היריבות ההיסטורית שלו עם הנהג האוסטרי ניקי לאודה – שהיה ההפך הגמור ממנו מבחינה אישיותית. כשזכה באליפות העולם בשנת 1976 – לאודה סיים את העונה במקום השני, אחריו. השניים היו יריבים אגרסיביים ומרים על המסלול – אך נותרו חברים מחוץ למסלול. לאודה אמר שהאנט היה "אחד מהבודדים שאהבתי ואחד מהבודדים עוד יותר שכיבדתי".
ג'יימס האנט – קריירה במספרים להלן כמה מנקודות השיא של הקריירה הצבעונית והאגדית של האנט:
· התחרה ב-92 מרוצי פורמולה 1
· ניצח 10 מרוצים
· זינק 14 פעמים מהמקום הראשון, ה-Pole Position
· סיים 35 פעמים על הפודיום (השלישייה הראשונה)
· התחרה בפעם הראשונה בפורמולה 1 בשנת 1973 בגראנד פרי של מונאקו – ובפעם האחרונה בגראנד פרי של מונקו של שנת 1979
כך גם אתם יכולים להתחרות במרוץ מכוניות מקצועי
אנחנו בפרודרייב מציעים לכם להתלוות למאמן נהיגת מרוצים מקצועי ולהיות נהג מרוצים ליום אחד. תלמדו כלים וטכניקות לשליטה במכונית במהירות גבוהה וביעילות גבוהה. נספק לכם מסלול נהיגה ספורטיבית ונספק לכם את הרכב, המסלול, הדלק, הצמיגים – וכל מה שצריך בשביל לקבל טעימה אמיתית מנהיגה ברכבי מירוץ מקצועיים במסלול מרוצים רשמי. תוכנית נהג מרוצים ליום אחד מתאימה גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים שמעוניינים לערוך יום גיבוש לעובדים בטעם אחר לחלוטין – ועמוס באדרנלין. לפרטים נוספים אודות התוכנית הקליקו כאן או לחילופין צרו איתנו קשר ממש עכשיו במספר 077-8039922.