מהי האסוציאציה הראשונה שעולה בראש של אנשים רבים כשהם חושבים על פורמולה 1 או על פרארי? מיכאל שומאכר. כינוי: שומי. האם הוא הגדול והטוב בכל הזמנים? אי אפשר להוכיח את זה, כי מדובר בעניין סובייקטיבי, אך בהחלט אפשר לטעון זאת באופן הגיוני. להלן קורות חייו של אחד מהספורטאים והנהגים הגדולים והמצליחים בכל הזמנים.
מתחיל להתחרות בקרטינג כבר בגיל 4
לאבא של מיכאל שומאכר היה מסלול קארטינג, מה שלבטח עיצב את התשוקה שלו למכוניות, למרוצים ולמכוניות מירוץ. בגיל 4 הוא התחרה בפעם הראשונה בחייו במסלול של אביו. בגיל 6 הוא זכה בפעם הראשונה באליפות קארטינג בעודו מתחרה בקארט שנבנה מחלקי חילוף רנדומאליים. איש עסקים מקומי עזר לממן את המנוע של אותו הקארט מכיוון שלהוריו של שומאכר לא הייתה היכולת הכלכלית לממן אותו.
בגיל 12 הוא הוציא רישיון קארטינג רשמי בנסיכות לוקסמבורג, כי על-פי חוקי הספורט המוטורי הגרמניים הוא היה צריך לחכות עד לגיל 14 על-מנת לעשות זאת. שנה לאחר מכן הוא כבר זכה באליפות הגרמנית לקארטינג לצעירים.
מתחיל להתחרות בפורמולה 1
מיכאל שומאכר התחיל להתחרות בסבב מרוצי הפורמולה 1 בשנת 1991 ועשה זאת עם קבוצת ג'ורדן האירית. במהלך אותה העונה הוא עבר לקבוצת בנטון, והשיג את הניצחון הראשון שלו בקריירה בגראנד פרי הבלגי של שנת 1992. בשנת 1994 הוא זכה עם הקבוצה באליפות הראשונה שלו ובסה"כ זכה איתה בשתי אליפויות עולם.
מצטרף לפרארי – והשאר היסטוריה
בשנת 1996 שומאכר עשה את הצעד המשמעותי הבא בקריירה שלו והצטרף לקבוצת פרארי, בה נשאר עד לשנת 2005. כשהוא הצטרף לפרארי, הקבוצה הייתה שם גדול – אך תור הזהב שלה היה זיכרון רחוק. היא התקשתה בתחרות מול קבוצות אחרות, כולל גם מקלארן ואותה בנטון.
בשנת 2000 שומאכר זכה באליפות הראשונה שלו עם פרארי וסיים 20 שנות בצורת עבור הקבוצה, במהלכן לא הצליחה לזכות באף אליפות פורמולה 1. זהו ללא ספק היה ועודנו אחד מההישגים האישיים הכבירים ביותר שלו. הוא זכה עם קבוצת פרארי ב-5 אליפויות פורמולה 1 וב-7 אליפויות בסה"כ.
שלהי קריירה מזהירה
שומאכר השיג את הניצחון האחרון בקריירה שלו בגראנד פרי הסיני של שנת 2006. הוא פרש בפעם הראשונה בסיום אותה העונה. בשנת 2010 חזר להתחרות דווקא בקבוצת מרצדס, מבלי להשיג ניצחונות נוספים, ופרש סופית ממרוץ פעיל בשנת 2012.
בשנת 2013 הוא עבר תאונת סקי, ספג פגיעה קשה בראשו ונכנס לתרדמת. בשנת 2014 יצא מהתרדמת ועבר לשיקום בבית. מידע אודותיו מאז יצא מהתרדמת נותר פרטי וכמעט ולא נחשף לציבור.
לא רק כישרון טבעי – אלא גם הרבה עבודה קשה
אין ספק שמיכאל שומאכר ניחן בכמות גדולה של כישרון טבעי ובמגוון יכולות אותן רתם להצלחה מקצועית מסחררת, אך מעבר לכך הוא גם הפגין מוסר עבודה גרמני גבוה במיוחד. את ההצלחה שלו ניתן לזקוף לשילוב בין כישרון לעבודה קשה, וכמובן גם לתשוקה אדירה למכוניות מרוץ. הוא אפילו היה שותף בעיצוב המכונית Ferrari Enzo.
שומאכר לא התפשר על שום תוצאה שאיננה המקום הראשון ורצה להיות הטוב ביותר מכל בחינה. הוא שמר על תפקוד פיזי גבוה ומצב גופני מצוין עוד לפני שהחשיבות של כך הייתה ברורה לנהגים אחרים. בסיום ימי האימון הוא לא מיהר לחזור לנוח ולהתענג במלון, אלא בילה שעות רבות מאחורי הקלעים, עם הצוות שלו, בשביל לקבל תדרוכים, לנתח מידע ולהתאמן עוד טיפה.
קריירה של הישגים, שיאים ומספרים
במסגרת הקריירה האדירה שלו, מיכאל שומאכר שבר אינספור שיאי פורמולה 1. כמו שנהוג לומר – המספרים מדברים בעד עצמם. להלן כמה מהמספרים הבולטים הללו:
- זכה 7 פעמים בתואר אלוף העולם – כיום חולק את המקום הראשון במשותף עם מייקל המילטון
- ניצח 91 מרוצים בקריירה – שיא אותו החזיק עד לשנת 2020
- זינק 68 פעמים מהמקום הראשון, ה-Pole Position
- הכי הרבה ניצחונות במסלול אחד – 8 בגראנד פרי צרפת
- הכי הרבה עונות עם ניצחון אחד לפחות – 15 עונות
- מספר העונות במהלכן השיג את כמות הניצחונות הגבוהה ביותר – 8 עונות (באחת מהעונות הוא לא זכה)
- השתתף ב-306 מרוצי פורמולה 1 במהלך הקריירה – כיום מדורג במקום ה-6 ברשימת כל-הזמנים
- אחיו, ראלף שומאכר, גם היה נהג פורמולה 1 – וב-5 מרוצים הם סיימו יחדיו בשני המקומות הראשונים
רוצים גם אתם לקבל טעימה אמיתית מנהיגת מרוצים מקצועית?
אם אתם רוצים להתנסות באופן מעשי בספורט מוטורי ובמרוצי מכוניות – יש לנו הרבה מה להציע לכם. איתנו תזכו לשבת במכונית מרוץ אמיתית, עם רתמות בטיחות מלאות וקסדה על הראש – ולזנק למרוץ אמיתי במסלול נהיגה ספורטיבית. כל זאת במסגרת התוכנית הפופולארית שלנו – "נהג מרוצים ליום אחד". התוכנית מתאימה הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים ומהווה אופציה נהדרת ומקורית למי שרוצים לערוך יום גיבוש לעובדים. לפרטים נוספים אודות תוכנית נהג מרוצים ליום אחד – הקליקו כאן או לחילופין צרו איתנו קשר עכשיו במספר 077-8039922.