ציוד מרוצים

נהג מרוצים
פרודרייב

ניקי לאודה – סיפור חייו המרתקים של נהג, טייס ויזם מהשורה הראשונה

ניקי לאודה האוסטרי היה אחד הנהגים הגדולים בהיסטוריה. בנוסף לקריירה ארוכה ועשירה בסבב המרוצים היוקרתי של הפורמולה 1 הוא גם הקים וניהל חברות תעופה והטיס מטוסי-ענק מסחריים בעצמו. במהלך חייו המקצועיים הוא כמעט ונהרג בתאונה – אך בסוף חזר לאחר התאוששות מהירה. נהג, טייס, יזם – זהו סיפור חייו.  

מימן את דרכו בעצמו – למשפחה שלו היו שאיפות אחרות עבורו

ניקי לאודה זכה ב-25 מרוצי פורמולה 1 – אך הוא הצליח למרות שלא זכה לתמיכת המשפחה שלו ופילס את הדרך שלו בכוחות עצמו. הוא נולד למשפחה עשירה שעסקה בתעשייה ולא התלהבה מהשאיפות שלו להיות נהג מרוצים מקצועי. חוסר ההתלהבות הוביל לכך שהיא סירבה לממן את השאיפות הללו.  במקום שהתשוקה שלו תתנפץ לרסיסים – חוסר התמיכה רק חיזק אותו ואת הרצון שלו והפך אותו לנחוש יותר. הוא מימן את הדרך שלו לצמרת בעצמו כולל נטילת הלוואות מבנקים וכניסה לחובות משמעותיים.  בשנת 1974 הוא ניקה את החובות שלו בכך שהחל להתחרות באופן רשמי בקבוצת פרארי. במהלך אותה השנה הוא גם זכה לניצחון הראשון שלו בפורמולה 1 במסגרת הגראנד פרי של ספרד.

נכנס לקומה אבל חוזר להתחרות תוך 6 שבועות

בשנת 1976 לאודה והמכונית שלו התרסקו במהלך מירוץ גראנד פרי בגרמניה. מכונת הפרארי שלו עלתה בלהבות. הוא פלרטט עם המוות לאחר שנשם אדים רעילים וסבל מכוויות חמורות ומנזקים לריאות. הוא נכנס לקומה – אך שרד.  מצבו היה כה קשה עד שבשלב מסוים הגיע כומר על מנת לערוך לו טקס פרידה נוצרי ואמר לזכותו תפילות אחרונות בבית החולים הגרמני שבו טופל. כעבור 6 שבועות בלבד הוא חזר להתחרות באופן רשמי. שבוע לפני המרוץ לאודה הפציר בנהגים האחרים להחרים את המרוץ בגלל סוגיות של בטיחות במסלול. המרוץ בכל זאת התקיים והשאר היסטריה וגם היסטוריה.  

ניקי לאודה – גם נהג וגם טיס. וגם בעלים של חברות תעופה

לאודה לא אהב רק מכוניות – אלא גם מטוסים. הוא הוציא רישיון טיס. מעט אחרי הפרישה שלו הקים את חברת התעופה Lauda Air, שהפכה בהמשך לחברת התעופה המסחרית השנייה בגודלה באוסטריה.  בשנת 2003 הוא הקים חברת תעופה נוספת, הפעם חברת לואו-קוסט בשם Niki. בשנת 2016 רכש חברה קיימת ושינה את שמה ל-Laudamotion. הוא לא רק ניהל את החברות אלא גם הטיס בעצמו מטוסי בואינג 737 ו-747 ("ג'מבו"). 

היריבות המפורסמת הופכת לסרט

המתחרה הגדול ביותר של ניקי לאודה היה ללא ספק ג'יימס האנט (James Hunt). היריבות המפורסמת שלהם אף הפכה לנושא לסרט בשם Rush שיצא בשנת 2013. האישיות השונה בתכלית של שני הנהגים והתחרות הארוכה ביניהם הייתה ידועה ועודנה ידועה כאחת הגדולות בהיסטוריה של סבב מרוצי הפורמולה 1.  לאודה פרש בשנת 1979 ואז חזר בשנת 1982, הפעם במסגרת קבוצת מקלארן – ואפילו עשה זאת לצד המתחרה הגדול שלו – מר האנט. בשנת 1985 תלה את הכפפות ופרש סופית מנהיגה מקצועית. 

קריירה עשירה במספרים

לאודה הוא ללא ספק אחד הנהגים הגדולים והמצליחים בהיסטוריה של סבב מרוצי הפורמולה 1. מספיק לראות את הנתונים הבאים בשביל להבין זאת:         
התחרה באופן מקצועי במשך 14 שנים·        
זכה ב-3 תארי פורמולה 1 בשנים 1975, 1977 ו-1984·        
נהג ב-5 קבוצות שונות, כולל פרארי ומקלארן – המובילות בענף·        
הופיע 54 פעמים על הפודיום (השלישייה הראשונה)·        
ניצח 25 מרוצי פורמולה 1·        
זינק 24 פעמים מהמקום הראשון – ה-Pole Position·        
השיג 420.5 נקודות דירוג במהלך הקריירה·        
היחיד שזכה עד היום בפורמולה 1 כשהוא נוהג גם עבור מקלארן וגם עבור פרארי·        
נכנס להיכל התהילה בשנת 1993 – International Motorsports Hall of Fame

לאחר שפרש מנהיגה מקצועית הוא הספיק לשמש גם כיועץ של חברת פרארי ולנהל במשך שנתיים את הקבוצה של יגואר. את מרבית הגביעים שבהם זכה נתן למוסך באזור שלו בתמורה לשטיפת המכונית שלו בחינם לכל משך חייו. 

גם אתם יכולים לחוות נהיגה מקצועית

אם אתם רוצים להתנסות, ללמוד ואף להתחרות בספורט מוטורי ובמרוצי מכוניות – עם פרודרייב אתם יכולים להגשים את החלום.  רוצים להיות נהג מרוצים ליום אחד? בהחלט אפשר. תוכלו לשבת במכונית מרוץ אמיתית, מקצועית ורשמית מסבב האליפות של פג'ו ספורט, עם רתמות בטיחות מלאות וקסדה על הראש, ולהתחרות ראש-בראש במרוץ מכוניות על מסלול מרוצים מקצועי לחלוטין. תזכו לקבל הדרכה מקצועית מטעם נהגי מירוץ פעילים, שיתנו לכם כלים וטכניקות לשליטה ברכב – ואז תקבלו את ההזדמנות ליישם אותם על-אמת.  רוצים לקחת את זה כמה צעדים קדימה? פרודרייב מציעה לכם גם קורסים ואימונים – קורס נהיגה ספורטיבית וקורס נהיגה מתקדמת. אם אתם אוהבים מכוניות מרוץ ובאמת אוהבים לנהוג – אתם מוזמנים להעמיק את התשוקה שלכם, ליהנות מאקשן ואדרנלין ברמה הגבוהה ביותר, לערוך אימונים מעשיים במכוניות מרוץ מקצועיות ולרכוש כלים מועילים ומתקדמים לנהיגה ולחיים. נתראה על המסלול.

השאירו פרטים

תוכן עניינים

מוזמנים לשתף:
ראם סמואל
ראם סמואל

נהג מרוצי מכוניות ישראלי, מנטור בתחום הנהיגה והעצמה אישית ומפתח תכנים בלימוד נהיגה מתקדמת והספורטיבית

דילוג לתוכן